onze belevenissen in Florida

zaterdag 3 januari 2015

Eindelijk afronden

Onze Floridareis ligt alweer 2 maanden achter ons maar om een eind aan ons avontuur te breien is er eigenlijk nooit van gekomen. Ik weet het ,het is eigenlijk schandalig maar als je dat niet onmiddellijk doet dan stel je het elke keer maar uit, maar wat we de laatste dagen allemaal uitgespookt hebben zit nog overduidelijk in mijn koppeke.
Toen ik gestopt ben met schrijven hadden we nog een 3 volle dagen te vullen met allerlei activiteiten , en ze zijn goed gevuld geraakt want eigenlijk hadden we nog tijd te kort.
Om de afstand met het cruiseschip van Cozumel naar Port Canaveral te overbruggen hadden we een volle dag en 2 nachten op zee. Die dag aan boord werd dan gespendeerd aan relaxen, lekker eten,een plonsje in het zwembad,lezen en wat  zon pakken want voor dat laatste zou er geen tijd meer over zijn eens we terug aan wal zouden zijn.

De zon besliste er echter anders over want ze verdween regelmatig achter de wolken zodanig zelfs dat de wind ze helemaal weggeblazen had en we in een ander weertje terechtkwamen. Volgens het weerbericht zou het zelfs 8 beaufort zijn maar omdat het schip zo groot is heb je daar eigenlijk weinig last van. Het enige waar je het aan kan merken zijn de kapstokken in de kasten die rammelen omdat onze koffers al ingepakt waren omdat ze die de laatste avond kwamen ophalen.
Doordat de bagage al weg was kon het ontschepen die zondagmorgen na het ontbijt dan ook vlot verlopen omdat je er niet mee door de gangen moet sleuren.
Aan de kade stond er een busje van Alamo klaar dat ons naar onze huurauto bracht waarmee we de laatste 2 dagen konden rondrijden. We hadden het plan om die dagen in Miami door te brengen om de laatste shoppingmalls te bezoeken maar hiervoor moesten we wel nog een 350 kilometer rijden. Vermits we nog geen bed hadden voor die nacht stopten we onderweg bij een Mcdonalds waar we geprofiteerd hebben van gratis wifi om een hotelkamer te kunnen boeken. Nadat we ingecheckt waren in het geboekte hotel (het Staybridge hotel  Staybridge suite hotel Plantation in Fort Lauderdale waarvoor we onze Welcome Rewards hadden aangesproken bij hotels.com zodat ons dit niet veel gekost heeft) reden we naar de Sawgrass mills een supergrote shoppingmall. Sawgrass mills mall Hier hebben we nog enkele dingen gevonden die op ons (verlang)lijstje stonden en 's avonds zijn we nog lekker gaan eten bij een echte sportsbar in de buurt van het hotel. Nog 2 nachtjes en onze Floridareis zou er spijtig genoeg weer opzitten.