onze belevenissen in Florida

zondag 30 november 2014

Aanmeren in Mexico

Vrijdag 31 oktober

dag 22

Onze 6de dag op de cruise en die dag gingen we aan land in Cozumel ,een eiland van Mexico.

Wij hadden die dag geen excursie geboekt want we wilden het stadje op ons eigen een beetje gaan verkennen. Tijdens een georganiseerde excursie heb je geen of weinig tijd om een geocache te zoeken en wilden ons lijstje van bezochte cachelanden toch wel wat aanvullen. Na het ontbijt gingen we van boord en we waren niet alleen van plan om een taxi te nemen want het was er erg druk buiten de terminal.

Toch hadden we al snel een taxi die ons voor 8 $ naar een shoppingcenter bracht in Cozumel waar alle taxi's met de toeristen naar rijden. Er was een grote juwelier die allerlei mooie sieraden verkocht en waar de Amerikaanse toeristen verzot op zijn, maar het is er niet erg interessant voor ons omdat het goud er maar 14 karaat heeft tegenover bij ons 18 karaat. Het bleek echter niet de enige juwelier op de promenade te zijn want ze wisselden af met de gewone toeristenwinkeltjes ,een hele straat vol diamanten en goud met tussenin t shirts voor 5 $ en allerlei andere prullaria . 1 ding hadden ze allebei gemeen ,de verkopers waren allemaal even agressief om je binnen te lokken.

Om een geocache te zoeken moesten we gelukkig een zijstraatje inlopen waar het terug wat rustiger was. Tijdens het loggen van de cache (joepie, een mexicaanse cache!!) werden we aangesproken door de eigenares van de nabijgelegen duikwinkel. Het bleek een Française te zijn en het werd een aangenaam gesprek met haar en haar man. Ze gaf ons ook nog een tip om in het nabijgelegen cafeetje te gaan lunchen met de naam Pachamama . Het was een klein terrasje met een jonge eigenaar die heel erg zijn best deed, een mexicaans pareltje waar veel toeristen waarschijnlijk voorbijlopen.

Na het lekkere eten liepen we verder langs de promenade en in een klein shoppingcenter ontdekten we een uitverkoop van Hard Rockcafe waar nog enkele eenzame t shirten te koop lagen. Het café zelf was spijtig genoeg verdwenen want in de buurt van  de cruise terminal gaat in de toekomst een nieuw open. Het werd stilleksaan  tijd om naar de cruiseterminal te gaan en namen een taxi die ons weer terug bracht. In de cruiseterminal waren weer veel winkeltjes met allerlei snuisterijen zoals diezelfde  t shirts ,drank ,mexicaanse boots enz....waar je automatisch voorbij moest lopen vooraleer je aan boord kon.

31 oktober staat in Amerika gelijk aan halloween en dat werd aan boord die avond dan ook uitgebreid gevierd. Heel het schip was al enkele dagen helemaal versierd met allerlei halloween attributen en vanavond was de grote apotheose.

Al van voor het diner liepen er allerlei verklede figuren rond gaande van een namaak Pamela Anderson tot geesten tot levende jellyfish tot .........je kan het zo gek niet vernoemen. Sommigen moeten waarschijnlijk een aparte koffer bij gehad hebben om hun groot kostuum in mee te brengen want er liepen heel wat extravagante figuren rond. Op de promenade was alvast een party in afwachting van de grote halloweenparade.

Rond 10 uur was het zover en kon je al die verklede figuren bewonderen in een lange stoet en de best verkleden kregen een prijs. Die eer ging naar een koppel dat van de gezonken Titanic leek te komen maar ook de prachtige kwallen werden vereerd met een prijs.

Na de parade gingen we nog een slaapmutsje drinken en daarna was hte weeral bedtijd. Nog 1 volle dag op zee en onze cruiseweek zat er spijtig genoeg weeral op. :-(