onze belevenissen in Florida

maandag 13 oktober 2014

Key West en Dry Tortugas

Dag 3 en 4

Gisterenmorgen hadden we fietsen gehuurd voor 2 dagen en zo kunnen we ons dus nu verplaatsen op een echte beachcruiser,zo een typische Amerikaanse fiets met breed stuur.Op deze manier kunnen  we dus meer van Key West verkennen dan je te voet kan doen en dus ook meer geocaches zoeken. Eentje lag onder meer aan het eindpunt van de bekende Highway 1.

Het is hier erg warm en op de fiets maakt het dat wel een beetje aangenamer maar toen we aan de marina of yachthaven aankwamen was er iets wat ons erg aansprak. Er is een restaurant/bar met een mooi zwembad waar je gedurende je lunch gebruik mocht van maken en dat was dan ook een aangename verfrissing. Eten ,drinken,zwemmen en tegelijk wat zonpakken,het is een mooi concept maar spijtig dat het bij ons niet zo zou aanslaan met al die regen. ;-)

’s Avonds nog eens een poging gewaagd om die beroemde zonsondergang op Mallory Square mee te maken, en nu hadden we meer geluk. Het was er gezellig druk met allerlei straatartiesten en kraampjes en nadat de zon verdwenen was hebben we eens geproefd van conch fritters ,een soort schelpdier in deeg gebakken, een plaatselijke specialiteit.

Na dit voorproevertje/amuse geule werd het tijd om een restaurant op te zoeken en het werd uiteindelijk ‘El meson de Pepe ‘ een restaurant met Cubaanse specialiteiten,we zitten uiteindelijk maar op 90 mijl van Cuba vandaan maar voor een Amerikaan iets onbereikbaars.

Deze morgen moesten we om 7.15u aan de yachthaven zijn want we hadden gereserveerd voor een daguitstap naar Dry tortugas, een eiland met een fort dat hier meer dan 70 mijl vandaan ligt . Met de catamaran was het een tripje van 2.5 uur en onderweg kregen we de gelegenheid om te ontbijten aan boord.

Op het eiland aangekomen had je de gelegenheid om met een gids door het fort te wandelen en zo kwam je wat over geschiedenis te weten van dit bouwwerk.

Nadien kreeg je weer een lunch en had je nog uitgebreid de kans om te gaan snorkelen en zwemmen in het helderblauwe water.

Maanden geleden hadden we al ontdekt dat hier ook enkele caches zouden zijn maar op de heenweg kwamen we tot de ontdekking dat we vergeten waren deze op onze wandelgps te zetten,dus dat was een kleine teleurstelling natuurlijk. De terugweg ging bijlange niet zo vlot als in het heengaan want er was behoorlijk wat wind opgekomen en regelmatig moesten we door een fikse regenbui varen,we werden dan ook gewaarschuwd om zoveel mogelijk te blijven zitten.

Terug aangekomen in Key West zijn we nog naar een restaurant gegaan dat we vorige keer toen we hier op de Keys waren ook bezocht hebben. Het was er      toen erg lekker om te eten en gezellig om te zitten en in die 4 jaar was het gelukkig nog altijd zo.Na het lekkere eten hadden we nog een fietstochtje voor de boeg naar het hotel en vroeg ons bed in want het was een lange maar erg mooie dag.

1. Prachtig om te zien en mee te maken denk ik . Geniet er van.

2. Mag ik vragen waar dat restaurant met zwembad is waar je tijdens de lunch zwemmen mag? Naam is ook goed....bedankt!